A buli utáni reggel…avagy a legjobb gyógymódok másnaposságra

Végre valahára sikeresen lezárult a vizsgaidőszak, elkezdődött az új félév, s mi más is lenne az ünneplés legideálisabb módja, minthogy a kínkeservesen megtanult tételeket egyetlen éjszaka alatt teljesen kitöröljük a fejünkből? Ezt a leghatékonyabban a megviselt szervezetünkbe megfelelő mennyiségű alkohol tartalmú ital (lehetőség szerint több fajta kombinálásával létrehozott elegy) bevitelével érhetjük el.

Úgyhogy: Egy jegyet Narniába! Csak oda!Egy átlagos egyetemista mája az elmúlt két hónapban a kávé-zöld tea-energiaital szentháromságával találkozott, ami után igencsak meg fog lepődni a leérkező alkoholtól, így roppant költséghatékony módon el lehet érni a megfelelő állapotot... ami persze másnap reggel nagyon tud fájni.

Na de mi a teendő, ha már megtörtént a rémeset, és valahogy túl kellene élni a következő napot? Esetleg a reggeli szeminárium/gyakorlat/előadás kezdetére már illendő lenne formába lendülni?

Néhány tipp következik a gyalázatos másnapokhoz:

10) Az örök klasszikus: SOK VÍZ!!!

Mint mindannyian tudjuk, a másnap az alkohol-bontás következménye, melyhez rengeteg vizet használ el a májad, így a legfontosabb ezt az elveszett folyadékmennyiséget pótolni.

Ha vérprofi vagy, még előző este lefekvés előtt megpróbálsz lecsapni 1 liter panelvizet, ettől függetlenül a másnap megmarad, viszont a reggeli folyadékpótlással együtt lényegesen rövidíti pokoljárásod.9) Tej és tejtermékek

Embere (és mája) válogatja kinek mi a legszörnyűbb a másnapban. Sokan szenvednek a csodás, savas gyomorégéstől, ami mellet lehetetlen leerőltetni akár egy falat kaját is. Ezen sokat segít a legtöbb tejtermék, mely egy jótékony ősanya gyengédségével béleli ki az ember meggyötört gyomorfalát…erősen ajánlott a görög joghurt!

8) Narancs- és más gyümölcslevek

Visszatértünk a folyadékpótláshoz. Viszont a gyümölcslé könnyebben csúszik, magasabb ásványi anyag tartalommal bír, az ajándék vitaminok és rostok (el fog kelleni) pedig nyugtatólag hatnak az emésztőrendszerre.7) Fagyi vagy jégkrém

Lehet gyümölcsös vagy csokis, pálcikás vagy tölcséres, azonnali jobbulást eredményez egy fagylalt vagy jégkrém elfogyasztása. Egyrészt a hűsítő hatás, másrészt a cukortartalom miatt. Az eredményt tovább fokozhatjuk, ha vizes alapú jégkrémet választunk, így az elfogyasztásával még egy kis folyadékpótlást is letudhatunk az erőnk visszanyeréséhez vezető zarándokúton.

6) Nagymama húslevese

Zsír, vitamin, folyadék, fehérje…mi kellhet még egy meggyötört testnek? Bár érdemes szem előtt tartani kinek mit bír a szervezete. Legtöbbször bejön a sokkterápia: sok bors és halálos adag csípős!5) Teák

Tudjuk, elég kiábrándítónak hangzik, viszont sokak esküsznek bármilyen gyulladáscsökkentő/májtisztító teára. Valljuk be, nem nagyon árthat a föld alá alázott bélbolyhoknak.

4) Alma+répa saláta

Közvetlenül kapcsolódik előző tételünkhöz, rostok, vitaminok és sok-sok gyulladáscsökkentés. Lereszeled olyan arányban, ahogy gondolod, és már kis villával fogyasztható is. Őszintén szólva nem tudunk olyan helyzetet mondani, amiben nem javítana az ember aktuális állapotán ez a csoda.3) Kutyaharapást szinte szőrével

Igen-igen, a keményebb vonal képviselői sokszor beleesnek abba a hibába, hogy megpróbálják ezt ősi magyar bölcsességet gyakorlatba helyezni. Olyan szempontból nem butaság, hogy a hirtelen gyomorba érkező cukor a bontó enzimek termelését serkenti, így egy hideg alkoholmentes citromos sör elfogyasztása valóban jótékony hatást fejthet ki.

2) Gyógyszer

Az egyik legfontosabb fegyverünk saját rossz döntéseink következménye ellen, ugyanis a fejfájást jó pár óráig nem nagyon lehet másképp kezelni. Mennyivel szebb úgy kormányozni a porcelán buszt, hogy közben legalább a fejünk nem fáj, nemde?1) Az Ultimate

Este rövidek, hosszúk között annyi víz amennyi csak belefér, lefekvés előtt és felkelés után közvetlenül FOLYADÉK. Ha viszonylag rendben vagy: kávé és pici kaja, vagy az erősebb lelkületűeknek jó hideg paradicsomlé. Irány a legkissebb helyiség, majd fejfájás-csillapító és pici visszafekvés, ha belefér.

Kitartást és boldog másnapmentes félévkezdést kívánunk mindenkinek!

Képek forrása: pixabay.com

További híreink
Hogyan tanulj hatékonyan? (2. rész)
november 22.
5 perces olvasmány

Folytatásként álljon itt még néhány olyan pont, melyek teljesülése esetén még az is lehet, hogy a vizsgaidőszak végén nem csak a szabadság közeledte fog boldoggá tenni!
Meló-Depó tagság érvényesítése 2018. tavaszi félév
március 21.
1 perces olvasmány

Ha felvetted már az új matricát, itt az ideje érvényesíteni a tagságod, hogy munkádat a továbbiakban is tudd folytatni!
„… Mit mondok majd először is Kedvest, szépet neki?”
május 02.
2 perces olvasmány

Anyák napja közeledtével nem is tudjuk, hogyan hálálhatnánk meg azt a végtelen mennyiségű szeretetet és gondoskodást. Összegyűjtöttünk néhány anyák napi programot május első vasárnapjához közeledve.
Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!
A weboldal sütiket használ
A weboldal használatához cookie-k töltődnek le Weboldalunk cookie-kat használ. Ha ezen az oldalon jár, az azt jelenti, hogy fogadta a cookie-kat, és az élmény részesévé kíván válni. Reméljük, nincs ellenvetése.
Olvassa el a cookie-kkal kapcsolatos szabályzatunkat!