
Mesélj egy kicsit magadról, jelenleg mit tanulsz, milyen munkát végzel nálunk?
Jelenleg a Miskolci Egyetem
Gazdaságtudományi Karának Számvitel mesterszakos hallgatója vagyok, és a
2025/26-os tanév első félévében kezdem meg az utolsó félévemet. Az egyetemi
tanulmányaim mellett a Meló Depó közvetítésével a Magyar Telekom Nyrt-nél dolgozom
integrált sales és service chat support diákmentor munkatársként. A vállalatnál
2022 szeptemberében kezdtem el a munkát chat support pozícióban, ahol
ügyfélszolgálati feladatokat láttam/látok el, valamint támogatást
nyújtottam/nyújtok az értékesítési és ügyfélkapcsolati folyamatokban. Kitartó
munkám eredményeként 2023 decemberében mentori pozícióra jelentkeztem, és a
sikeres felvételt követően az új belépős diákok betanításában, szakmai
mentorálásában és folyamatos támogatásában is szerepet vállalok.
Milyen területen szeretnél elhelyezkedni, ha már nem leszel diák? Miben segítették már elő ezt ezek a tapasztalatok, amiket az iskola melletti munkáid során végzel?
Az egyetem melletti munkám során
rendkívül pozitív tapasztalatokat szereztem a Magyar Telekomnál, ahol egy
igazán összetartó és támogató közösségre találtam. A csapatmunka, a vezetők
folyamatos támogatása, valamint az itt kínált lehetőségek inspirálóak számomra.
Ezek a tapasztalatok megerősítettek abban, hogy a jövőben is a cégen belül
szeretnék elhelyezkedni.
Különösen vonz a támogatói
terület, mivel számomra kiemelten fontos az emberek/kollégák segítése,
támogatása és a folyamatos fejlődés elősegítése. Az itt szerzett tapasztalataim
során lehetőségem nyílt számos olyan készség elsajátítására és fejlesztésére,
amelyek ezen a területen elengedhetetlenek. Például a türelem, a segítőkészség,
a hatékony kommunikáció és a problémamegoldó képesség kulcsszerepet játszanak
abban, hogy valódi segítséget tudjak nyújtani másoknak.
Emellett a mentorság és az új
kollégák betanítása során szerzett tapasztalatok nagyban hozzájárultak a
vezetői és támogató szerep iránti érdeklődésemhez. Megtanultam, hogyan lehet
hatékonyan átadni a tudást, motiválni másokat, és olyan támogató légkört teremteni,
amelyben mindenki a legjobbat tudja kihozni magából. Ezek az élmények még
inkább megerősítettek abban, hogy a jövőben a támogatásra, mentorálásra és
fejlődésre fókuszáló területen szeretném kamatoztatni a tapasztalataimat és
készségeimet.
Hogyan tudod összehangolni a munkavégzésed a tanulmányaiddal?
A munkavégzésem és a tanulmányaim
összehangolása rendkívül gördülékenyen megoldható, mivel a chat ügyfélszolgálat
hétfőtől vasárnapig, reggel 7 és este 10 között érhető el. Ennek köszönhetően
rugalmas munkabeosztásban dolgozhatok (akár operátorként, akár mentorként), és
kiválaszthatom azokat az időpontokat, amelyek leginkább illeszkednek az
órarendemhez.
Ez a rugalmasság lehetőséget ad
arra, hogy a vizsgaidőszakban több időt fordíthassak a tanulásra, míg a kevésbé
terhelt időszakokban akár több műszakot is vállaljak. Emellett az önálló
időbeosztás fejleszti az időmenedzsment készségeimet, ami nemcsak a munkában,
hanem a tanulmányaim során is kiemelten fontos.
Történt már veled vicces dolog a munkahelyen, vagy kiemelkedően példaértékű eset? Jól kijöttök a munkatársaiddal?
A munkám során több kiemelkedően
pozitív és példaértékű esemény is történt velem. Különösen büszke vagyok arra,
hogy a 2024-es év végén elnyertem a Junior Agent díjat, ami számomra hatalmas
elismerést jelentett a vezetőim részéről. Ez a díj megerősített abban, hogy a
munkám értékes és elismerésre méltó. Emellett többször is megkaptam a Quality
Star Award díjat, amely szintén nagy örömöt és motivációt adott számomra,
hiszen ez a minőségi munkavégzés elismerése.
A kollégáimmal való
kapcsolattartás rendkívül jó, itt nem csupán munkatársi viszonyok alakulnak ki,
hanem számos esetben valódi barátságok is születnek. Az összetartó és támogató
közeg nemcsak a mindennapi munkavégzést teszi kellemesebbé, hanem a későbbiekben
is fontos szerepet játszhat, hiszen egy erős szakmai és emberi kapcsolati háló
rendkívül értékes. Mindig inspiráló olyan emberekkel együtt dolgozni, akikkel
kölcsönösen motiváljuk egymást és akikkel a közös munka örömforrássá válik.
Változtatott rajtad valamit a munka, esetleg tanultál újabb praktikát, fortélyokat?
A munkám során rengeteget
fejlődtem, mind szakmai, mind személyes téren. Az ügyfelekkel való kommunikáció
és problémakezelés nagyban fejlesztette a türelmemet, empátiámat és
konfliktuskezelő képességemet. Emellett a folyamatos teljesítményértékelések és
visszajelzések segítettek abban, hogy tudatosabban figyeljek a minőségi
munkavégzésre és hatékonyabb megoldásokat találjak.
A díjak, például a Junior Agent
díj és a többször elnyert Quality Star Award, nemcsak elismerést jelentettek
számomra, hanem motiváltak arra is, hogy mindig a legjobbat nyújtsam. Ezen
kívül a csapatmunka és a kollégákkal való szoros együttműködés megtanított
arra, hogy a siker sokszor az egymás támogatásán és a jó kommunikáción múlik.
Számos praktikus fortélyt is
elsajátítottam, például hatékony időmenedzsmentet, ami segít az ügyek gyors és
precíz intézésében, valamint a váratlan helyzetek kezelésében. Összességében a
munka pozitív változásokat hozott az életembe, és olyan képességekkel
gazdagodtam, amelyek a későbbi karrieremben is nagy hasznomra lesznek.
Kinek ajánlanád ezt a munkalehetőséget? Hogyan érzed, milyen tulajdonságoknak kell érvényesülnie, hogy valaki élvezzen egy ilyen pozíciót?
Nagyon szívesen ajánlom
mindenkinek chat ügyfélszolgálatunkat, hiszen számos képesség fejleszthető ezen
a területen, mint például a kommunikációs készség, a problémamegoldás és a
stressztűrő képesség. A támogató háttér és a kollégák segítsége nagymértékben
hozzájárulnak ahhoz, hogy hatékonyan és motiváltan végezzük a mindennapi
feladatokat.
Azok számára, akik élveznék ezt a munkát, a következő
tulajdonságok különösen fontosak lehetnek:
- Empátia: Az ügyfelek megértése és a megfelelő
segítségnyújtás kulcsfontosságú.
- Türelem: Sokszor türelmesnek kell lennünk, hogy
hatékonyan kezeljük az ügyfelek kérdéseit.
- Jó kommunikációs készség: Fontos, hogy
érthetően, udvariasan és precízen kommunikáljunk írásban.
- Problémamegoldó képesség: Gyors és hatékony
megoldásokat kell találnunk az ügyfelek problémáira.
- Multitasking képesség: Egyszerre több ügyféllel
való kommunikációhoz elengedhetetlen a jó szervezőkészség.
- Stressztűrő képesség: Váratlan helyzetekben is
nyugodtnak kell maradni.
- Csapatjátékosság: A kollégák támogatása és az
egymással való jó együttműködés szintén hozzájárul a sikerhez.
Egy ilyen pozíció sok tanulási lehetőséget kínál, és hozzájárulhat a személyes és szakmai fejlődéshez is.
És egy utolsó, mit tanácsolnál a jövő nemzedékének?
Merjetek kérdezni és tanuljatok!
A világ gyorsan változik, és az új ismeretek elsajátítása mindig
kulcsfontosságú marad. Ne féljetek kérdezni, mert abból lehet a legtöbbet
tanulni. Amennyiben pedig hibáznánk, akkor ne csüggedjetek el, mivel hibázni
emberi dolog, és az ember a hibáiból tanul a legjobban.