Páros játék: társasok a karanténra

Bizonyára sokan ragadtatok a négyfal között, kettesben. Ezért hoztunk most három olyan társasjátékot, amit mi is nagyon szeretünk, és csak ketten (vagy ketten is) játszhatjátok anélkül, hogy halálra unnátok magatokat.

7 csoda párbaj

Játékosok száma: 2

Kor: 10+

Játékidő: 30 perc

 

A 7 csoda párbaj egy két fős társasjáték, amelyben épületeket, csodákat kell megépíteni, emellett megpróbálunk a tudományok, a harcászat terén a másik fölé kerekedni. (Vagy legalább több győzelmi pontot elérni, mint az ellenfelünk.)

 

Mindenki kap négy csodát, amelyből a lehető legtöbbet kell megépíteni.

 

A játszma 3 korból áll. Mindegyik kornak megvan a saját paklija. Ezt egy megadott forma szerint kell lerakni, majd a játékosok felváltva három döntés közül választhatnak. 

  • Az első, hogy egy hozzáférhető kártyát megvásárolnak. A lapokon nyersanyagok, győzelmi pontok, épületek, harcászati szimbólumok vannak.
  • Megépítenek egy csodát.
  • Vagy egy hozzáférhető lapot vélasztanak, amit „eléget”. Ezért 2 érmét kap, és ha van már az adott játékosnak sárga színű lapja, akkor a bank fizet neki még pluszba 1-1 érmét sárga laponként.

Egy piros bábú (konfliktus jelölő) jelzi, hogy harcászat terén ki áll jobban. Ha a játék során ez a bábú eléri valamelyik játékos utolsó mezőjét a konfliktus jelölő sávban, akkor az adott játékos elveszíti a játékot.

 

Ha az asztalról elfogyott az összes kártya, akkor jön a következő kor.

 

A játszma alapvetően a harmadik kor befejezésekor ér véget, viszont a játékot hamarabb is meg lehet nyerni tudománnyal, illetve harcászat segítségével.

 

Ha erre nem kerül sor, akkor következik a győzelmi pontok összeszámolása. Értelemszerűen az nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie.

 

Ez a társas egy könnyed, gyors kártyajáték. Egy körben általában nincs olyan sok elérhető kártya. A lapok elrendezése árnyalja a döntési helyzeteket. Folyamatosan figyelnünk kell az ellenfelünk építkezéseit, hiszen nagyon sok múlik azon, hogy milyen lapot hagyunk ott ellenfelünknek, illetve a lapok elvételével milyen lapokat teszünk elérhetővé. A katonai, illetve a tudományos győzelem lehetősége pedig kellemes feszültséget biztosít a játszma végéig.

Kingdomino

Játékosok száma: 2-4

Kor: 8+

Játékidő: 15-20 perc


A Kingdomino lényegében egy nagyon szép grafikájú, egyszerű szabályrendszerű lapka rakogatós játék, amiben egy minél több pontot érő királyságot próbálunk létrehozni. Ez a társas ketten, vagy akár hárman, négyen játszva is élvezetes, hiszen folyamatosan figyelni kell a többiek királyságát. Saját döntésünkkel akár befolyásolhatjuk mások lehetőségét.


A játék elején minden játékos kap egy kezdő lapkát, illetve a saját színének megfelelő fabábút. A játékosok sorrendjét egy véletlen sorsolás alakítja ki. Ebben a sorrendben tudnak a játékosok választani dominókat, amelyeket a következő körben szeretnének a királyságukba beépíteni. A második körben az a játékos kezd, aki az első körben az első dominót választotta. Ez a folyamat addig folytatódik, míg el nem fogy az összes letehető lapka.
Azt fontos az eszünkbe vésni, hogy egy „dominót” csak akkor tudunk a másikhoz hozzá illeszteni, ha legalább egy oldaluk azonos. (Az azonos oldalaknak illeszkednie kell.) A végső építési szabály pedig az, hogy a királyság maximális mérete 5x5.

 

Ha esetleg olyan lapkát húzna fel valaki, amit nem tud beilleszteni a királyságba, akkor azt a dominót félre kell tenni.

 

A végső pontszámítás rém egyszerű, hiszen a lapokon található koronák, és az azzal azonos mezőjű, egybefüggő dominók szorzata adja meg. Akinek a királysága a legtöbb pontot termelte, az nyert. 

Patchwork

Játékosok száma: 2 fő

Kor: 8+

Játékidő: 15-30 perc

 

A játék lényege, hogy egy takarót kell befoltozni úgy, hogy azon a lehető legkevesebb lyuk legyen. A dolog nagyon hasonlít egy Tetrishez. Ugyanannyira szórakoztató egy tapasztalt játékosnak, mint belépő szintű játékok kedvelőinek.

 

A legtöbb társassal ellentétben itt nem egymás után jönnek a játékosok, hanem addig válogathatsz a foltok közül, míg meg nem előzöd az előtted lévő kis korongját az időtáblán. Azt, hogy mennyit kell lépned, az általad választott takaró folton lévő kis homokóra mutatja. ezeket a foltokat gombokért tudod megvásárolni. Ez a játék fizetőeszköze, amiből egy adott darabszámot kapnak a játékosok az első kört megelőzően.További gombokhoz úgy lehet jutni, ha az időtáblán átléped a gomb mezőt. Ekkor meg kell számolni, hogy a takaródon jelenleg hány gombocska van. Ezek összege adja meg, hogy mennyi fogja a te markodat ütni.

 

A játék akkor ér véget, ha mindkét játékos beér a középső négyzetbe. Ezt követően jön a pontszámítás. Meg kell számolni azokat a területeket, amelyek nem kerültek befedésre, majd ezt beszorozni kettővel és ami kijött eredményként, azt a mennyiségű gombot vissza kell adni a játékosnak.

 

Az nyer, akinek több gombja marad.

 

Reméljük, meghoztuk nektek is a kedveteket egy jó kis társasozáshoz.

Jó szórakozást!


További híreink
Így győzd le a tavaszi fáradtságot
március 06.
4 perces olvasmány

Lassan már tényleg itt a tavasz. A nappalok hosszabbak lesznek, a téli bundát felváltják a kiskabátok, a havas tájakat az ébredő természet…
Gasztroajándékok otthon, egyszerűen
december 16.
5 perces olvasmány

Ha még semmi ötleted sincs, de szorít az idő, akkor mutatunk párat, ami olcsó, egyszerű és remekül személyre szabható!
Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!