Bizonyára sokan ragadtatok a négyfal között, kettesben. Ezért hoztunk most három olyan társasjátékot, amit mi is nagyon szeretünk, és csak ketten (vagy ketten is) játszhatjátok anélkül, hogy halálra unnátok magatokat.
7 csoda párbaj
Játékosok száma: 2
Kor:
10+
Játékidő:
30 perc
A 7 csoda párbaj egy két fős társasjáték,
amelyben épületeket, csodákat kell
megépíteni, emellett megpróbálunk a tudományok, a harcászat terén a másik fölé
kerekedni. (Vagy legalább több győzelmi pontot elérni, mint az ellenfelünk.)
Mindenki
kap négy csodát, amelyből a lehető legtöbbet kell
megépíteni.
A
játszma 3 korból áll. Mindegyik kornak megvan a saját paklija.
Ezt egy megadott forma szerint kell lerakni, majd a játékosok felváltva három
döntés közül választhatnak.
- Az első, hogy egy hozzáférhető kártyát
megvásárolnak. A lapokon nyersanyagok, győzelmi pontok, épületek, harcászati
szimbólumok vannak.
- Megépítenek egy csodát.
- Vagy egy hozzáférhető lapot vélasztanak,
amit „eléget”. Ezért 2 érmét kap, és ha van már az adott játékosnak sárga színű
lapja, akkor a bank fizet neki még pluszba 1-1 érmét sárga laponként.
Egy piros bábú (konfliktus jelölő) jelzi,
hogy harcászat terén ki áll jobban. Ha a játék során ez a bábú eléri valamelyik
játékos utolsó mezőjét a konfliktus jelölő sávban, akkor az adott játékos
elveszíti a játékot.
Ha az asztalról elfogyott az összes kártya,
akkor jön a következő kor.
A
játszma alapvetően a harmadik kor befejezésekor ér véget, viszont a játékot
hamarabb is meg lehet nyerni tudománnyal, illetve harcászat segítségével.
Ha
erre nem kerül sor, akkor következik a győzelmi pontok összeszámolása. Értelemszerűen az nyer, akinek a legtöbb pontot
sikerült összegyűjtenie.
Ez a társas egy könnyed, gyors kártyajáték. Egy körben általában nincs olyan sok elérhető kártya. A lapok elrendezése árnyalja a döntési helyzeteket. Folyamatosan figyelnünk kell az ellenfelünk építkezéseit, hiszen nagyon sok múlik azon, hogy milyen lapot hagyunk ott ellenfelünknek, illetve a lapok elvételével milyen lapokat teszünk elérhetővé. A katonai, illetve a tudományos győzelem lehetősége pedig kellemes feszültséget biztosít a játszma végéig.
Kingdomino
Játékosok száma: 2-4
Kor:
8+
Játékidő:
15-20 perc
A Kingdomino
lényegében egy nagyon szép grafikájú, egyszerű szabályrendszerű lapka rakogatós
játék, amiben egy minél több pontot érő királyságot próbálunk létrehozni. Ez a társas ketten, vagy akár hárman, négyen játszva
is élvezetes, hiszen folyamatosan figyelni
kell a többiek királyságát. Saját döntésünkkel akár befolyásolhatjuk mások
lehetőségét.
A játék elején minden játékos kap egy
kezdő lapkát, illetve a saját színének megfelelő fabábút. A játékosok
sorrendjét egy véletlen sorsolás alakítja ki. Ebben a sorrendben tudnak a
játékosok választani dominókat, amelyeket a következő körben szeretnének a
királyságukba beépíteni. A második körben az a játékos kezd, aki az első körben
az első dominót választotta. Ez a folyamat addig folytatódik, míg el nem fogy
az összes letehető lapka.Azt fontos az eszünkbe vésni, hogy egy
„dominót” csak akkor tudunk a másikhoz hozzá illeszteni, ha legalább egy
oldaluk azonos. (Az azonos oldalaknak illeszkednie kell.) A végső építési
szabály pedig az, hogy a királyság maximális mérete 5x5.
Ha esetleg olyan lapkát húzna fel valaki,
amit nem tud beilleszteni a királyságba, akkor azt a dominót félre kell tenni.
A végső pontszámítás rém egyszerű, hiszen a lapokon található koronák, és az azzal azonos mezőjű, egybefüggő dominók szorzata adja meg. Akinek a királysága a legtöbb pontot termelte, az nyert.
Patchwork
Játékosok száma: 2 fő
Kor:
8+
Játékidő:
15-30 perc
A játék lényege, hogy egy takarót kell befoltozni úgy, hogy azon a lehető legkevesebb lyuk
legyen. A dolog nagyon hasonlít egy Tetrishez.
Ugyanannyira szórakoztató egy tapasztalt játékosnak, mint belépő szintű játékok
kedvelőinek.
A legtöbb társassal ellentétben itt nem egymás után jönnek a játékosok, hanem addig válogathatsz a foltok közül, míg meg nem előzöd az előtted lévő kis korongját az időtáblán. Azt, hogy mennyit kell lépned, az általad választott takaró folton lévő kis homokóra mutatja. ezeket a foltokat gombokért tudod megvásárolni. Ez a játék fizetőeszköze, amiből egy adott darabszámot kapnak a játékosok az első kört megelőzően.További gombokhoz úgy lehet jutni, ha az időtáblán átléped a gomb mezőt. Ekkor meg kell számolni, hogy a takaródon jelenleg hány gombocska van. Ezek összege adja meg, hogy mennyi fogja a te markodat ütni.
A
játék akkor ér véget, ha mindkét játékos beér a középső négyzetbe. Ezt követően
jön a pontszámítás. Meg kell számolni azokat a területeket, amelyek nem kerültek befedésre, majd
ezt beszorozni kettővel és ami kijött eredményként, azt a mennyiségű gombot
vissza kell adni a játékosnak.
Az nyer, akinek több gombja marad.
Reméljük, meghoztuk nektek is a kedveteket egy jó kis társasozáshoz.
Jó szórakozást!