Páros játék: társasok a karanténra

Bizonyára sokan ragadtatok a négyfal között, kettesben. Ezért hoztunk most három olyan társasjátékot, amit mi is nagyon szeretünk, és csak ketten (vagy ketten is) játszhatjátok anélkül, hogy halálra unnátok magatokat.

7 csoda párbaj

Játékosok száma: 2

Kor: 10+

Játékidő: 30 perc

 

A 7 csoda párbaj egy két fős társasjáték, amelyben épületeket, csodákat kell megépíteni, emellett megpróbálunk a tudományok, a harcászat terén a másik fölé kerekedni. (Vagy legalább több győzelmi pontot elérni, mint az ellenfelünk.)

 

Mindenki kap négy csodát, amelyből a lehető legtöbbet kell megépíteni.

 

A játszma 3 korból áll. Mindegyik kornak megvan a saját paklija. Ezt egy megadott forma szerint kell lerakni, majd a játékosok felváltva három döntés közül választhatnak. 

  • Az első, hogy egy hozzáférhető kártyát megvásárolnak. A lapokon nyersanyagok, győzelmi pontok, épületek, harcászati szimbólumok vannak.
  • Megépítenek egy csodát.
  • Vagy egy hozzáférhető lapot vélasztanak, amit „eléget”. Ezért 2 érmét kap, és ha van már az adott játékosnak sárga színű lapja, akkor a bank fizet neki még pluszba 1-1 érmét sárga laponként.

Egy piros bábú (konfliktus jelölő) jelzi, hogy harcászat terén ki áll jobban. Ha a játék során ez a bábú eléri valamelyik játékos utolsó mezőjét a konfliktus jelölő sávban, akkor az adott játékos elveszíti a játékot.

 

Ha az asztalról elfogyott az összes kártya, akkor jön a következő kor.

 

A játszma alapvetően a harmadik kor befejezésekor ér véget, viszont a játékot hamarabb is meg lehet nyerni tudománnyal, illetve harcászat segítségével.

 

Ha erre nem kerül sor, akkor következik a győzelmi pontok összeszámolása. Értelemszerűen az nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie.

 

Ez a társas egy könnyed, gyors kártyajáték. Egy körben általában nincs olyan sok elérhető kártya. A lapok elrendezése árnyalja a döntési helyzeteket. Folyamatosan figyelnünk kell az ellenfelünk építkezéseit, hiszen nagyon sok múlik azon, hogy milyen lapot hagyunk ott ellenfelünknek, illetve a lapok elvételével milyen lapokat teszünk elérhetővé. A katonai, illetve a tudományos győzelem lehetősége pedig kellemes feszültséget biztosít a játszma végéig.

Kingdomino

Játékosok száma: 2-4

Kor: 8+

Játékidő: 15-20 perc


A Kingdomino lényegében egy nagyon szép grafikájú, egyszerű szabályrendszerű lapka rakogatós játék, amiben egy minél több pontot érő királyságot próbálunk létrehozni. Ez a társas ketten, vagy akár hárman, négyen játszva is élvezetes, hiszen folyamatosan figyelni kell a többiek királyságát. Saját döntésünkkel akár befolyásolhatjuk mások lehetőségét.


A játék elején minden játékos kap egy kezdő lapkát, illetve a saját színének megfelelő fabábút. A játékosok sorrendjét egy véletlen sorsolás alakítja ki. Ebben a sorrendben tudnak a játékosok választani dominókat, amelyeket a következő körben szeretnének a királyságukba beépíteni. A második körben az a játékos kezd, aki az első körben az első dominót választotta. Ez a folyamat addig folytatódik, míg el nem fogy az összes letehető lapka.
Azt fontos az eszünkbe vésni, hogy egy „dominót” csak akkor tudunk a másikhoz hozzá illeszteni, ha legalább egy oldaluk azonos. (Az azonos oldalaknak illeszkednie kell.) A végső építési szabály pedig az, hogy a királyság maximális mérete 5x5.

 

Ha esetleg olyan lapkát húzna fel valaki, amit nem tud beilleszteni a királyságba, akkor azt a dominót félre kell tenni.

 

A végső pontszámítás rém egyszerű, hiszen a lapokon található koronák, és az azzal azonos mezőjű, egybefüggő dominók szorzata adja meg. Akinek a királysága a legtöbb pontot termelte, az nyert. 

Patchwork

Játékosok száma: 2 fő

Kor: 8+

Játékidő: 15-30 perc

 

A játék lényege, hogy egy takarót kell befoltozni úgy, hogy azon a lehető legkevesebb lyuk legyen. A dolog nagyon hasonlít egy Tetrishez. Ugyanannyira szórakoztató egy tapasztalt játékosnak, mint belépő szintű játékok kedvelőinek.

 

A legtöbb társassal ellentétben itt nem egymás után jönnek a játékosok, hanem addig válogathatsz a foltok közül, míg meg nem előzöd az előtted lévő kis korongját az időtáblán. Azt, hogy mennyit kell lépned, az általad választott takaró folton lévő kis homokóra mutatja. ezeket a foltokat gombokért tudod megvásárolni. Ez a játék fizetőeszköze, amiből egy adott darabszámot kapnak a játékosok az első kört megelőzően.További gombokhoz úgy lehet jutni, ha az időtáblán átléped a gomb mezőt. Ekkor meg kell számolni, hogy a takaródon jelenleg hány gombocska van. Ezek összege adja meg, hogy mennyi fogja a te markodat ütni.

 

A játék akkor ér véget, ha mindkét játékos beér a középső négyzetbe. Ezt követően jön a pontszámítás. Meg kell számolni azokat a területeket, amelyek nem kerültek befedésre, majd ezt beszorozni kettővel és ami kijött eredményként, azt a mennyiségű gombot vissza kell adni a játékosnak.

 

Az nyer, akinek több gombja marad.

 

Reméljük, meghoztuk nektek is a kedveteket egy jó kis társasozáshoz.

Jó szórakozást!


További híreink
5+1 rendhagyó farsangi jelmez
február 27.
1 perces olvasmány

Hoztunk nektek pár extrém jelmezt – melyiket vállalnátok be?
Öltöztesd ünnepi hangulatba az otthonod velünk! :)
december 06.
2 perces olvasmány

Az ünnepek közeledtével az ember szereti meghitté és ünnepivé varázsolni az otthonát. Ehhez mutatunk nektek néhány kedves, egyszerűen elkészíthető és hangulatos dekorációs ötletet.
Vizsgaidőszak zárás: bulizz okosan!
február 01.
3 perces olvasmány

Most már mindenki túlvan a vizsgákon – remélhetőleg pozitív végkimenetellel –, és ezt illik jó alaposan megünnepelni!
Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!