Mesélj egy kicsit magadról, mi a hobbid, mit tanulsz/tanultál, stb.?
Sajtótechnikusként végeztem, jelenleg televíziós
műsorkészítést tanulok. Előbbit kifejezetten szerettem, de végül úgy döntöttem,
nem a médiában helyezkedem el. Túlságosan áthatja a politika, amit pedig én nem
igazán kedvelek.
Hobbijaim közé tartozik a társasjátékozás, sportolás, főzés, filmezés, olvasás, valamint idén több külföldi utat is tervezek nyaralás gyanánt, ha a helyzet engedi (többek között Görögország és Egyiptom – utóbbi gyerekkori nagy álmom). Szabadidőmben továbbá szeretek még kreatívkodni, irkálni, moziba járni, vagy csak úgy a barátokkal összeülni és egy jót beszélgetni.
Tudnál kicsit mesélni a munkakörödről? Milyen feladatokat látsz el?
A Magyar Telekomnál dolgozom Diákmentor munkakörben. Két nagyobb részből áll, amik között igen rugalmasan „ugrálhatok”: elsőben ügyfeleket kezelek, mint a többi operátor, a másikban (ez a nagyobb szelet) a kollégákat támogatom különböző módokon: ezek lehetnek mentorálások, eredménymutató fejlesztések, hívás visszahallgatások, ellenőrzések, kiscsoportos megbeszélések. Továbbá az új belépő kollégák oktatásait is mi mentorok tartjuk, így velünk találkoznak gyakorlatilag először, mi vezetjük be őket az operátori lét izgalmas, ám közel sem egyszerű világába.
Milyen tapasztalatokat szereztél a diákmunka alatt, amiket átültethetsz már egy főállású pozícióba is akár?
Fel sem lehetne sorolni, olyan sok van, de megpróbálom kiemelni az általam legfontosabbnak tartottat: megtanulsz kommunikálni. Az ember azt gondolja, TUD kommunikálni, hiszen gyerekkorától kezdve gyakorolja. Amikor azonban bekerül egy ilyen munkakörbe, rájön, hogy csak azt hitte, hogy tud. A rengeteg különféle ügyfél kezelése irtózatosan sok tapasztalatot ad, amit nem csak másik munkahelyen, de a való életben is fel tud használni. Ezen kívül megtanul csapatban dolgozni, valamint alkalmazkodni a folyamatos változásokhoz.
Milyen nehézségekkel néztél szembe a munka kezdetekor? Hogyan kezelted ezeket, miket tanácsolsz azoknak, akik most kezdenek dolgozni?
Félelem. Nagyon félelmetes volt a legelső hívás! Sosem fogom elfelejteni, mennyire remegett a kezem. Viszont ez elmúlik, és gyakorlattal olyannyira belejössz, hogy hónapok, évek múltán már rutinszerűen fogod kezelni az ügyfeleket. Valamint elsőre ijesztő a sok különféle rendszer, amit kezelünk, a masszív tudásanyag, amit fel kell vennünk. Tény, hogy rendkívül nagy kihívás, de ha ezen túlesel, utána már sokkal könnyebbé és élvezetesebbé válik a munkakör.
Tudnál mesélni egy vicces történetet, ami a munkád során történt, akár veled, akár a körülötted lévőkkel?
A 18+-os videó kölcsönzések elmagyarázása az ügyfeleknek mindig vicces szituációkat szül. Amikor még bent dolgoztunk a CallCenterben, ez különösen izgalmas volt. De talán a kedvenc történetem az, amikor egy ügyféltől megkérdeztem, milyen Televízió szolgáltatása van, és azt mondta, „tudja, a Napelemes TV”. Még a rendszer töltött, így nem láttam a tényleges szolgáltatást, és fogalmam sem volt, mire gondol (egy újfajta technológia, amit még senki sem ismer? :D). Végül láttam, hogy Műholdas TV-je van, és rájöttem, a parabola antennára hitte azt ügyfél, hogy az a Nap miatt van oda kirakva a tetőre. Jót mosolyogtam, de nem javítottam ki, hiszen idősebb ügyfelek többsége nem jártas a modern technikában. Néha azonban meglepő, mennyire kreatív magyarázatokkal rukkolnak elő.
Mi a véleményed a Meló-Depóról és a projektvezetődről?
Abszolút pozitív. A munkaidő rendezése rugalmas, kellő
szabadságot biztosít, továbbá a minket érintő feladatoknál mindig mi adjuk meg,
mikor érünk rá, és ahhoz igazítják őket (pl. oktatások). Ezen kívül szem előtt
tartják a diákok igényeit, a fizetést az aktuális piaci viszonyokra gyorsan
reagálva alakítják, ami ritka pozitív hozzáállás. Csak így tovább!