10 tény az egyetemisták egyik legjobb barátjáról, a koffeinről

A koffein megtalálható más növényekben, italokban is, mégis a kávé a legnépszerűbb az emberek körében. Te is megszállottan főzöd a kávét vizsgaidőszakban? Szereted, ha körülleng a kávé illata? Kedvenc konyhai eszközöd a kávéfőződ?

Van egy jó hírünk számodra: nem vagy egyedül a kávé iránti rajongásoddal! Minden egyetemista legjobb barátja a koffein!

  1. Igyunk gyorsan egy kávét!

Tudtad, hogy gyorsan hat, de lassan távozik a szervezetből? Alig 5-10 percre van szükség ahhoz, hogy a koffein hatásai megmutatkozzanak.

  1. Nem addiktív

A koffein ugyan pszichoaktív szer, de nincs addiktív hatása, nem lehet rászokni, függőséget nem okoz. Ez jó hír, azoknak, akik “kávéfüggőnek” tartják magukat.

  1. Koffein, mint gyógyszer

Számos gyógyszerben megtalálható a koffein, mert tágítja az ereket, így segíthet csillapítani a fejfájást, migrént.

  1. Koffeintartalom és a kávé íze

A kávé íze, aromája nincs összefüggésben a koffeintartalommal. A kávébab fajtájától függ a koffein, az íze pedig a pörkőléstől.

  1. Serkenti az agyműködést

A koffein serkenti az agyat, javítja az agy működését, nem csak a memóriára, hanem az energiaszintre, hangulatra, általános mentális funkciókra is jó hatással van.

  1. Koffeintabletta

Amennyiben nem szereted a kávé ízét, energiaitalt nem szívesen fogyasztasz és a tea sem a te italod, akkor beszerezhető gyógyszertárban, drogériában koffeintabletta.

  1. Koffeinmentes

Tudtad, hogy semmi sem koffeinmentes? Még a koffeinmentes kávé sem 100%-ig koffeinmentes, mert mindenképpen marad benne egy pici.

  1. Súlyvesztés, diéta

A koffein gyorsítja az anyagcserét és növeli a zsírsavak oxidációját, ezzel segítve a fogyást és a zsír lebontását.

  1. Boldoggá tesz

A koffein hatására a boldogsághormonok felszabadulnak, így sokkal jobb kedvünk lesz egy finom tea, kávé vagy csoki elfogyasztása után.

  1. A koffein jót tesz másnaposság ellen

Ez egy nagy tévhit, nincs bizonyítva, hogy segítene az alkohol káros hatásai ellen.

 

Források: mesz.org, fitness.hu, Képek forrása: pinterest.com


További híreink
Hogyan szervezz kocsmatúrát?
július 19.
3 perces olvasmány

A nyári szünet ideje alatt, kicsit gyakrabban nyílik lehetőség egy-egy kocsmatúrázás megszervezésére a barátainkkal.
Hogyan legyen nyugodt álmod?
június 14.
4 perces olvasmány

Sokunknál rendszeresen felmerülő probléma, hogy amikor álomra hajtanánk a fejünket, hiába számoljuk már szinte kétségbeesetten a bárányokat, egyszerűen nem sikerül elaludnunk.
Depós programajánló az első őszi hónapra
szeptember 05.
3 perces olvasmány

Nézzük, milyen programok várnak minket Budapest és környékén szeptemberben.
Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!