Webshopok- miről ismerszik meg az átverés?

Fontos alkalmakra mindannyian igyekszünk szeretteinknek a legtökéletesebb ajándékot beszerezni. Szerencsére napjainkban már nem muszáj fizikailag boltba menni ezekért, hanem néhány kattintással be tudjuk szerezni őket a webáruházakból. Míg ez egy szuper lehetőség, és sok szempontból megkönnyítheti az életünket, a csalók is könnyebben használják ki átverésre, ezért fontos, hogy fokozott figyelemmel vásároljunk online.

Van néhány olyan intő jel, amiknek az előfordulásakor érdemes gyanakodni.

Intő jel lehet, hogy híres, nagy márkák, esetleg luxusmárkák termékeit nagyon olcsón árulják. Természetesen, a luxus márkák termékei is megtalálhatók outletekben, esetleg valaki saját maga eladhatja használtan az általa vásárolt darabot, viszont, amikor egy egész webshop minden terméket árkategóriákkal az eredeti ára alatt árul, akkor ott turpisság lehet a dologban. 
Kevésbé tűnik talán gyanúsnak, de ugyanúgy jelenthetnek átverést az olyan reklámszövegek, mint a „hatalmas kiárusítás”, „már csak x darab maradt” és hasonlók. Ezekben az esetekben nehezebb előre megneszelni az átverést, mert a legtöbb webáruház kínál különböző kedvezményeket, és legalább szezonváltáskor tartanak leárazásokat is. Minél hihetőbb egy átverés, annál sikeresebb persze, ezért fontos, hogy éberek maradjunk, és ilyen feliratokat látva legalább egy kicsit gyanakodjunk, és fontoljuk meg kétszer is a vásárlást.

A weboldal hitelességének megkérdőjelezésére ad az is okot, ha nincs cégnév vagy elérhetőség (Email cím, telefonszám) feltüntetve. Ez arra utal, hogy az adott webáruházat kapkodva, figyelmetlenül állították össze. Ha a weboldal elkészítésébe sem fektet valaki kellő energiát és figyelmet, azt a benyomást keltheti a potenciális vásárlókban, hogy az ott árusított termékek is hasonló felszínességgel és összecsapva készültek. Ez pedig távol áll a bizalomgerjesztő üzlet képétől. 
Az előző ponthoz kapcsolódóan az is aggasztó, amikor a weboldalon nem találunk a visszaküldési vagy kicserélési lehetőségekről tájékoztatást. Egy valódi webáruháznak ez alapvető eleme, hiszen, ha méretbeli probléma van, esetleg sérült a termék, akkor van lehetőség arra, hogy kicseréljük.

Átveréseknél viszont nem áll az átverő érdekében ilyen adatokat megadni, mert ha mindenki visszaküldené a rossz minőségű, vagy más módon hibás termékeket és az ár visszatérítését igényelné, akkor nem érné meg nekik az üzlet. Ezért fontos, hogy mindig tájékozódjunk a ehetőségekről, valamint, hogy elolvassuk a webáruház visszaküldési szabályzatát a szabályosan működő üzletek esetében is, hogy tisztában legyünk a lehetőségeinkkel. Például, amennyiben a weboldalon feltüntetik, hogy 10 nap a visszaküldési időkorlát, akkor ezután hiába próbálkozunk, nem nagyon tesznek kivételeket.

A weboldal domain nevére is érdemes egy pillantást vetni. A nagyobb márkák domain neve a cég neve.com/hu. Azonban, amikor a márkanév valami másik szóval együtt képezi a domain részét, például „olcsoadidas”, akkor ez átverés-gyanús. További aggodalomra okot adó jel, ha a domain névben benne van az aktuális évszám, mert ez is azt a benyomást kelti, hogy a webáruházat direkt rövid időre hozták létre, és elő kellett állniuk a legegyszerűbb webcímmel, amit találtak. A valódi üzletek ennél sokkal több gondot fordítanak a webáruház minden részletének tökéletesítésére, mielőtt megnyitják.
Egy webáruház legitimitásáról jó támpontot adhat a weboldalon vagy a hozzá tartozó közösségi média oldalakon megjelenő vélemények. Van, hogy ezekből rögtön világossá válik, ha átverésről van szó. Érdemes gyanakodni, ha nincs hozzászólásra, nyilvános visszajelzésre lehetőség. Egy legitim üzlet eladásainak csak jót tesz, hogyha elégedett vásárlói élmények megjelennek az oldalukon, ezzel másokat is vásárlásra motiválva. Egy átverésnél viszont az üzleti modell miatt csupa negatív visszajelzés lenne, ami természetesen elvenné a webáruház felkeresőinek kedvét a vásárlástól.

Az online vásárlások során tehát sok intő jellel találkozhatunk, amiket nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Mindazonáltal ez egy kiváló módja, hogy a tömegeket elkerülve vásároljunk, illetve olyan termékeket szerezzünk be, amik máskülönben nincsenek általunk elérhető távolságban.

Forrás: penzcentrum.hu

Képek forrása: unsplash.com, pexels.com


További híreink
Hatalmasat ment Dűne, de ki is pontosan a rendezője?
július 08.
5 perces olvasmány

Elképesztő sikereket ért el a Dűne, de ki is pontosan a rendezője, Denis Villeneuve?
HA VÉGRE ITT A NYÁR…. UTAZZ OLCSÓN ÉS ÉREZD JÓL MAGAD!
július 11.
5 perces olvasmány

Mire tényleg vége lesz a vizsgaidőszaknak, lassan a nyár derekán járunk. De aggodalomra semmi ok, bőven van időd megtervezni a megérdemelt nyári szünetet.
Ez már gombócból is sok!
július 24.
5 perces olvasmány

Ha a nyárra gondolunk, sokunknak ugyanazok a dolgok jutnak az eszünkbe: nyári szünet, vízpart, fesztivál, nyaralás, szabadidő, kikapcsolódás és fagyi.
Mobil Depó
Értesülj az elsők között az új munkákról, kövesd a
Mobil-Depót a Facebookon is!