Mondj pár szót magadról, mit tanulsz, milyen munkát végzel nálunk?
A Szegedi Tudományegyetem negyedéves magyar – történelem
osztatlan tanári szakos hallgatója vagyok. Az egyetemi tanulmányaim
mellett a Meló-Depó közvetítésében a Magyar Telekom Nyrt.-nél dolgozom Tudakozó
diákmentor pozícióban. A Telekomnál 2022 augusztusában kezdtem el dolgozni,
eleinte operátorként, majd 2023 őszétől pedig mint diákmentor. Jelenlegi
feladataim közé tartozik a hívások kezelése mellett az új belépős diákok
betanítása, szakmai mentorálása és a már régebb óta itt dolgozó kollégák
segítése.
Hogyan tudod összehangolni a munkavégzésed a tanulmányaiddal?
A munkavégzés és a tanulmányaim összehangolásával nincs
problémám, mivel a Tudakozó területen 0-24 dolgozhatunk, így akár egy hosszabb
egyetemi napon tudok éjszakás műszakot is vállalni. Emellett az is nagy előnye
ennek a munkának, hogy otthonról végezhető, így még a bejárással sem kell
bajlódnom.
Történt már veled vicces dolog a munkahelyeden, vagy kiemelkedően példaértékű eset? Jól kijöttök a munkatársakkal?
Engem nagyon meghatott, amikor kiderült, hogy beválasztottak
a mentori csapatba. Mindenki kedvesen, nyitottan fogadott a mentoráltjaim
körében, nagyon hamar sikerült bizalmas légkört kialakítanunk, ami szerintem
elengedhetetlen ahhoz, hogy hatékonyak legyenek a mentorálások. Én rendkívül
büszke vagyok a kollégáimra, hogy mernek kérdezni, illetve bizalommal fordulnak
felém bármilyen probléma esetén.
Emellett büszkeséggel tölt el, hogy most elnyertem ezt az
elismerést is, valamint a tavalyi évben a Quality Star Award díjat. Nagy megtiszteltetés
számomra mindkét díj, jól esik, hogy elismerik, értékelik a munkámat.
Bármelyik kisebb-nagyobb találkozóra örömmel gondolok
vissza, mivel így személyesen is megismerhettem a kollégáimat, vezetőimet. 2024
nyarán szerveztem egy találkozót Szegeden, amire többen is eljöttek, akár több
órás utazás árán is, ez rendkívül jó érzés volt számomra. A munkatársaimmal jól
kijövünk, nagyon összetartó kis csapatban dolgozok. Sok esetben én tényleg úgy
gondolom, hogy már inkább barátságról beszélhetünk, mintsem pusztán munkatársi kapcsolatról.
Változtatott rajtad valamit a munka, esetleg tanultál újabb praktikát, fortélyokat?
Az évek során nagyon sok mindent tanultam, és úgy érzem, hogy rengeteget fejlődtem. A mi munkakörünk elég változatos, hiszen az ügyfelek gyakorlatilag bármiről kérdezhetnek, így minden nap lehetőségem van valami újat tanulni. Időbeosztás terén mindenképpen fejlődtem, a problémamegoldó készségem is javult, ezek a jövőben mindenképpen hasznomra fognak válni.
Kiknek ajánlanád ezt a munkalehetőséget? Hogyan érzed, milyen tulajdonságoknak kell érvényesülnie, hogy valaki élvezzen egy ilyen pozíciót?
Ezt a munkát elsősorban azoknak ajánlanám, akik nem riadnak
vissza a kihívásoktól. A hívások sokfélesége miatt fontos, hogy érdeklődjön a
világ dolgai iránt, hiszen a Tudakozóra egyáltalán nem jellemző a monotonitás.
Másfelől fontos a jó kommunikációs készség, a segítőkészség, a jó
problémamegoldó készség, illetve természetesen a türelem sem utolsó, -bár ezek a
tulajdonságok szerintem minden munkánál szükségesek.
Mi a véleményed a Meló-Depóról, rólunk?
Szerencsére az operatív vezetőnk, Sándor Enikő is rendkívül
segítőkész és megértő, így mindenre találunk megoldást. Bármi gondom van, tudok
hozzá fordulni, mindig figyelmesen meghallgat, mindenkinek ilyen operatív
vezetőt kívánok!:)
És egy utolsó, mit tanácsolnál a jövő nemzedékének?
Merjetek segítséget kérni! Mindenki hibázik, ez teljesen
emberi dolog, emiatt nem szabad szomorkodni. Senki nem várja el, hogy első
perctől kezdve tökéletesen dolgozzatok, viszont ahhoz, hogy minél gyorsabban
tudjatok fejlődni fontos az, hogy merjétek bátran elmondani, ha valami
nehézséget okoz, és merjetek kérdezni, ha valami nem egyértelmű számotokra.